®

........

Наші друзі:












СТ Дизайн

 

В автомобілях типу Kia Sportage - 1, Opel Frontera, Nissan Patrol і т.п. відсутній міжосьовий диференціал. Крутний момент з коробки передач через роздавальну коробку передається в співвідношенні 50/50 на задній і передній міст тільки після жорсткого зачеплення карданних валів між собою. Далі момент передається через передній карданний вал на передній міжколісний диференціал, який розподіляється на ШРУСи, які обертають маточину колеса. Для того, щоб колеса оберталися разом з ШРУСами в маточину переднього моста встановлюють муфти вільного ходу(хабы). Хабы здійснюють жорстке механічне блокування коліс з ШРУСами.

При їзді автомобіля по нормальних дорогах доцільно відключати повний привід і хаби, щоб колеса вільно оберталися . В результаті істотно покращується "накат автомобіля" і скорочується витрата палива.

На позашляховиках зазвичай встановлюються хаби трьох типів :
1) Ручні;
2) Автоматичні;
3) Вакуумні.

1 - Ручними хабами із заводу машини комплектувалися рідко, хоча на сьогодні саме ручні хаби найбільш надійні. Вони є у вільному продажі і можливість їх встановити не складає проблем.

Нині існує декілька фірм-виробників муфт вільного ходу(хабів) з ручним вмиканням(вимиканням). Найбільш поширені - це вже добре відомі муфти торгових марок WARN(США) і AVM(Бразилія). Серед вітчизняних виробників добре себе зарекомендувала торгова марка "AmisA4x4".
Чим цікаві колісні муфти "AміcA" в порівнянні із вже існуючими брендами, що примушує власника позашляховика зупинити свій остаточний вибір саме на виробах цієї фірми?
По-перше, це їх безперечна надійність. Муфти мають абсолютно нову запатентовану конструкцію, що забезпечує їм 100% гарантію вмикання/вимикання в тяжких умовах експлуатації. Невимогливість до виду мастила і до його кількості, чіткість вмикання-вимикання, використання легованих сталей(у зарубіжних виробах корпус для полегшення виготовлений з силуміну, матеріалу легкого, але механічно ненадійного), підшипників ковзання і повноцінних сальників при виробництві хабів робить їх гідними конкурентами з існуючими імпортними аналогами. У разі потреби ці муфти, на відміну від існуючих колісних хабів, дозволяють у будь-яких польових умовах зробити їх діагностику і ремонт. Вузол вмикання хабів "AміcA" надійно захищений від попадання води у внутрішню частину, тоді як цей вузол в ручних муфтах інших виробників є їх найвразливішим місцем.
Крім того, на всі вироблені маточині муфти вільного ходу "AміcA" дається повна гарантія терміном 24 місяці незалежно від пробігу автомобіля. Це означає, що при виникненні будь-яких проблем при експлуатації муфт вони ремонтуються або замінюються на нові за рахунок виробникаї. Це говорить про наявність відмінно налагодженої сервісної служби по технічній підтримці фірмою "AміcA". На зарубіжні аналоги така гарантія в Україні не надається.
Важливим чинником при виборі ручних муфт для свого "бойового коня" являється їх вартість. У цьому плані ручні муфти "AмісA" успішно конкурують з аналогами, адже їх ціна значно менше зарубіжних виробів(приблизно на 30-35%).
Усі пропоновані комплекти муфт до різних марок позашляховиків містять повний набір кріпильних болтів, що далеко не завжди забезпечують їх зарубіжні побратими.
Проведені польові випробування ручних муфт(хабів) в умовах важкого бездоріжжя весняних Карпат показали їх здатність працювати з великими критичними навантаженнями, не боячись ні в'язкої глини, ні весняного паводку.
На закінчення можна з упевненістю сказати, що ручні муфти "AміcA" не лише не поступаються за своїми експлуатаційними параметрами продукції зарубіжних аналогів, але і у багатьох випадках перевершують їх.
У будь-якому разі, зупинивши свій вибір на муфтах вільного ходу "AміcA", Ви маєте 100%-ю гарантію упевненої їзди по бездоріжжю, не боячись виходу з ладу цього важливого для повного приводу вузла.

Розглянемо класичну конструкцію ручного хаба :

Вал ШРУСа за допомогою шліцьового з'єднання входить у ведучу шліцьову втулку (3) хаба. У відключеному стані рухома шліцьова втулка (2) знаходиться ліворуч (по малюнку) і не входить в зачеплення з ведучою шліцьовою втулкою, що дає можливість корпусу муфти (1) вільно обертатися навколо ведучої шліцьової втулки. Таким чином ми маємо відключений привід колеса.

При вмиканні муфти рухома шліцьова втулка переміщається управо(по малюнку) і сполучає корпус муфти з ведучою шліцьовою втулкою, даючи можливість передаватися крутному моменту до колеса.

В хабах українського виробництва "АмісА" застосована абсолютно інша, нова конструкція, захищена патентом на корисну модель . Основний принцип дії показаний на малюнку:

Тут з'єднання ведучоїї шліцьової втулки з корпусом муфти відбувається за допомогою рухомих циліндричних шпонок. Завдяки великій площі контакту циліндричних поверхонь шпонок і застосування легованих загартованих сталей у виробництві муфт дозволяє їм передавати критичні крутні моменти до колеса без побоювання ушкодження механізму. Велика довжина шпонки в порівнянні з її діаметром, незалежний рух шпонок під дією потужних пружин дає гарантію чіткого вмикання(і вимикання) хаба, невимогливість до виду мастила і до його кількості.

Дізнатись більше про хаби" AmisA"

Конструкція муфт "AmisA" запатентована.

2 - Автоматичними хабами з заводу комплектувалися практично всі машини. Принцип дії автоматичних хабів полягає в тому, що коли крутний момент подається на передній карданний вал(підключили повний привід) - шруси починають обертатися. Тут в роботу вступають автоматичні хаби, які здійснюють блокування. Для виведення із зачеплення хаби і шруси необхідно зупинитися, вимкнути повний привід. Здати назад 3-5м. для того, щоб остаточно вивести із зачеплення маточину і хаб. На перший погляд ніби все чудово, навіть з машини виходити не потрібно.

Але на жаль мінусів значно більше чим плюсів: у хабі при їзді на задньому приводі один об одного сточуються силумінове (напр., на Kia Sportage) кільце-тришип і пластикова обойма механізму зачеплення муфти. І в найвідповідальніший момент, коли потрібний повний привід, його може не бути.

Автоматичні хаби не забезпечують 100% блокування. При невдалій спробі в`їхати вгору, з подальшим скочуванням назад на нейтралці, автоматичні хаби будуть 100% вимкнені. Таким чином, в деяких випадках вони можуть вимкнутися, і повного приводу не буде до того часу, поки машина не проїде вперед або назад до зачеплення хаба з ШРУСом. Якщо це станеться в розмокшій глині, то ви можете міцно засісти і цілком можливо, що у Вас не буде цих 1-2 метрів, необхідних для зачеплення хабів.

3 - Вакуумні хаби - "вершина досконалості". Ними машини комплектувалися рідше, ніж автоматичними, але також досить часто.

Механізм роботи вакуумних хабів насправді є передовим. Коли водій підключає повний привід - подається електронний сигнал на ваккумний клапан, який сполучає вхідний колектор з хабом. Внаслідок утвореного розрідження в хабі притягується мембрана разом з рухомою шлицьовою втулкою і хаб блокується. При відключенні відбувається зворотний процес - клапан закривається, тиск в хабі вирівнюється і хаби під дією внутрішної пружини розблоковуються. Відповідно все робиться автоматично і не потрібно здавати назад після відключення повного приводу.

Але тут є і недоліки. Уся система вакуумних хабів залежить від герметичності трубок і сальників. Вони швидко зношуються і починають пропускати повітря, воду, бруд і так далі. Результат з`являється негайно - хаби перестають спочатку повністю блокувати, а потім взагалі розрідження не вистачатиме навіть на те, щоб зрушити їх мембрану з місця.

В результаті можна зробити наступні висновки:
Якщо Вам постійно потрібен повний привід і багато часу Ви проводите на бездоріжжі, то краще встановити ручні хаби;
Якщо велику частину часу Ви проводите в місті, то для Вас досить автоматичних хабів. Просто їх потрібно іноді перевіряти, а при критичному зношенні замінювати на нові;
Вакуумні хаби встановлюються на усі нові машини. Але коли вони вийдуть з ладу - замінювати їх дешевше на автоматичні або ручні.