®

........

Наші друзі:












СТ Дизайн

 

Блокування Lock - right складається з:

1) Двох куплерів. Вони передають крутний момент через півосі (або шруси) колесам.

2) Двох локерів. У перекладі з англійського - замки. Кожен відповідає за підключення/відключення свого куплера.

3) Пружин. Залежно від виробника їх кількість коливається від двох і вище. Вони запобігають "зависанню" локера у відключеному стані.

4) Штифтів. Зазвичай двох або чотирьох. У парі з віссю сателітів від них залежить правильність алгоритму роботи локерів, тобто вмикання/вимикання правого або лівого.

5) Осі сателітів. Її завдання передавати крутний момент блокуванню.

 

Розглянемо можливі режими руху автомобіля і роботу блокування в цих режимах.

1. Автомобіль розгоняється по прямій дорозі.

Вісь сателітів своєю силою розклинює два локера (стрілки 1, 2). Вони щільно притискаються до своїх куплерів і починають обертатись разом з віссю сателітів, передаючи крутний момент до коліс (стрілки 3).

















Рис.1

2. Автомобіль їде накатом або гальмує двигуном по прямій дорозі.

Тепер колеса крутять трансмісію (стрілки 1). Крутний момент передається від куплерів через локеры до вісі сателітів, примушуючи її обертатись у напрямі руху (стрілка 3). Локери розклинені, але вже з протилежного боку вісі сателітів (стрілки 2).

















Рис.2




3. Поворот (наприклад праворуч). Тиснемо газ.

У повороті внутрішнє колесо проходить менший шлях (стрілка 3), ніж зовнішнє. Відповідно при повороті праворуч ліве колесо обганятиме праве.

Лівий куплер внаслідок більшої швидкості тягне за собою локер (стрілки 4, 5), він виходить із зачеплення з віссю сателітів і виявляється точно над нею (Рис.3.1).

Чому локер не прокручується далі? За це відповідають штифти. Вони входять в овальні пази в локерах. Вільний хід штифтів в цих пазах і обмежує вільний хід локера.

Але ліве колесо разом з куплером продовжують обганяти, локер від провертання утримують штифти. Завдяки трапецеїдальним зубчикам локер, долаючи зусилля пружин, відштовхується від куплера (стрілка 6), даючи йому можливість обертатися далі (стрілка 5). Відбувається розблокування (Рис.3.2).

Отже, маємо передачу крутного моменту тільки на праве колесо (стрілки 1, 2, 3). Ліве від'єднане і вільно обганяє.

При повороті ліворуч - навпаки, обганятиме праве колесо, а ліве - розгоняти машину.
















Рис.3.1
















Рис.3.2



 

4. Поворот (наприклад праворуч). Скинули газ.

У повороті внутрішнє колесо проходить менший шлях, ніж зовнішнє. Відповідно при повороті праворуч ліве колесо обганятиме праве. Тут нічого не змінилося.

Але газ ми скинули, і тепер не вісь сателітів крутить колеса, а колеса крутять вісь. Але яке колесо, праве чи ліве? Природньо те, чий локер швидше "зустрінеться" з віссю.

Отже, вісь відстає, лівий куплер внаслідок більшої швидкості (стрілка 1) тягне за собою локер (стрілка 2), він зустрічається з віссю сателітів, розклинюється і передає їй крутний момент (стрілки 3, 4).

Тепер лівий локер разом з віссю сателітів обганяють праву сторону і виявляються над виїмкою в правому локері (Рис.4.1).

І знову в роботу вступають штіфти, не даючи правому локеру зустрітися з віссю і розклинитися. Таким чином правий локер знаходиться увесь час навпроти вісі, продовжуючи обертатись разом з нею і обганяючи правий куплер. Трапецеїдальні зубці локера, долаючи зусилля пружин, відштовхуються від куплера (стрілка 5) і відбувається розблокування (Рис.4.2).

Отже, маємо передачу крутного моменту тільки від лівого колеса. Праве від'єднане і вільно "спізнюється" (стрілка 6) .

При повороті ліворуч - навпаки, буде від'єднано ліве колесо, а праве - гальмувати машину.
















Рис.4.1
















Рис.4.2

5. Автомобіль забуксував в повороті.

Як ми вже з'ясували - в поворотах блоківник розблокований. Але цей стан буде доки автомобіль не забуксує. Коли швидкість внутрішнього колеса зросте до швидкості зовнішнього (стрілки 3) - вісь зустрінеться з другим локером і передасть крутний момент на два колеса (стрілки 1, 2). Маємо знову заблокований диференціал (Рис.5).

















Рис.5

 

З цих можливих варіантів руху автомобіля можна зробити висновки про роботу блокування Лок-райт:

1) Лок-райт заблокований постійно, а коли необхідно сам розблоковується (у поворотах, їзда по нерівностях).

2) У розблокованому стані крутний момент від двигуна передається на колесо, що має краще зчеплення з дорогою. А при его пробуксовці Лок-райт знову блокується на 100%.

 

Читайте також: Відповіді про Lock-right

 

Ви також можете залишити свої відгуки та пропозиції стосовно нашої продукції,
які допоможуть нам зробити її кращою.
Просто заповніть форму, надану нижче:

Ваша адреса електронної скриньки (ваш e-mail):

Відгук, пропозиція :